RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ РАЗРАБОТКИ СТРАТЕГИИ АГРАРНОГО ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВА = METHODOLOGICAL ASPECTS OF DEVELOPING AGRICULTURAL ENTREPRENEURSHIP STRATEGY // Материалы международной научно-практической конференции "Аграрное предпринимательство: история, тренды, горизонты развития" 09-10 апреля. – 2024. – РАЗДЕЛ 4. ВЕКТОРЫ, ТРЕНДЫ И ПЕРСПЕКТИВЫ АГРАРНОГО ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВА В РЕСПУБЛИКЕ БЕЛАРУСЬ
Creators: Корсак Марина Михайловна; Королевич Наталья Генриховна
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА им. К. А. Тимирязева, 2024
Collection: Конференции РГАУ - МСХА им. К. А. Тимирязева
Subjects: Аграрное предпринимательство; стратегия; видение; миссия; альтернативы; сбалансированная; strategy; vision; mission; alternatives; balanced scorecard
UDC: 334.01:631.1
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: German
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival; All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/SITEW-20241120-69829

Allowed Actions: Read Download (291 Kb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В научной статье дано авторское определение термина «стратегия. Сделан вывод о том, что общая стратегия организации состоит из отдельных стратегий для целевых рынков. Предлагается процесс выбора конкретной стратегии организации проводить в несколько этапов: определение видения и миссии; определение целей и задач; анализ внутренней и внешней среды; анализ стратегических альтернатив. Главный научный результат: представлены основные специфические свойства стратегии отечественной организации. Установлено, что существует ограниченный набор показателей, с помощью которых можно охарактеризовать стратегию организации. Предложено проводить формализацию стратегии организации путем подбора ключевых характеристик компонентов стратегии с конкретными целевыми ориентирами в определенном блоке сбалансированной системы показателей, что наделит ее свойствами измеримости и контролируемости./The scientific article gives the author's definition of the term “strategy.” It is concluded that the overall strategy of the organization consists of individual strategies for target markets. It is proposed that the process of choosing a specific organization strategy be carried out in several stages: defining the vision and mission; defining goals and objectives; analysis of the internal and external environment; analysis of strategic alternatives. The main scientific result: the main specific properties of the strategy of the domestic organization are presented. It has been established that there is a limited set of indicators with which to characterize the organization's strategy. It is proposed to formalize the organization's strategy by selecting the key characteristics of the components of the strategy with specific targets in a certain block of the balanced scorecard, which will endow it with the properties of measurability and controllability.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 57
Last 30 days: 45
Detailed usage statistics