Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (291 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В научной статье дано авторское определение термина «стратегия. Сделан вывод о том, что общая стратегия организации состоит из отдельных стратегий для целевых рынков. Предлагается процесс выбора конкретной стратегии организации проводить в несколько этапов: определение видения и миссии; определение целей и задач; анализ внутренней и внешней среды; анализ стратегических альтернатив. Главный научный результат: представлены основные специфические свойства стратегии отечественной организации. Установлено, что существует ограниченный набор показателей, с помощью которых можно охарактеризовать стратегию организации. Предложено проводить формализацию стратегии организации путем подбора ключевых характеристик компонентов стратегии с конкретными целевыми ориентирами в определенном блоке сбалансированной системы показателей, что наделит ее свойствами измеримости и контролируемости./The scientific article gives the author's definition of the term “strategy.” It is concluded that the overall strategy of the organization consists of individual strategies for target markets. It is proposed that the process of choosing a specific organization strategy be carried out in several stages: defining the vision and mission; defining goals and objectives; analysis of the internal and external environment; analysis of strategic alternatives. The main scientific result: the main specific properties of the strategy of the domestic organization are presented. It has been established that there is a limited set of indicators with which to characterize the organization's strategy. It is proposed to formalize the organization's strategy by selecting the key characteristics of the components of the strategy with specific targets in a certain block of the balanced scorecard, which will endow it with the properties of measurability and controllability.
Usage statistics
Access count: 57
Last 30 days: 45 Detailed usage statistics |