Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (285 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье охарактеризована система интегрированного лингвистического образования в учебный процесс дополнительного образования РГАУ-МСХА им. К.А. Тимирязева, разработанной и внедренной учеными и преподавателями кафедры иностранных и русского языков. Представлены ключевые достоинства концепции Центра, в основе которой лежит личностноориентированный, социально обусловленный подходы к подготовке современного специалиста аграрного сектора. Авторы заостряют внимание на развитие языковой личности будущего специалиста аграрного сектора, транслятора не только специальных знаний, но и гибких навыков, творческих умений лингвориторического общения – основы гуманитарной культуры./The article characterizes the system of integrated linguistic education in the educational process of further education of Russian State Agrarian University - Moscow Timiryazev Agricultural Academy, developed and implemented by scientists and teachers of the Foreign and Russian Languages Department. The key advantages of the Center's concept are presented, which is based on the personality-oriented, socially conditioned approaches to the training of the agrarian sector modern specialist. The authors focus on the development of linguistic personality of the the agrarian sector future specialist, a translator of not only specialized knowledge (hard skills), but also soft skills, such as creative skills of linguistic and rhetorical communication - the basis of humane culture.
Usage statistics
Access count: 65
Last 30 days: 52 Detailed usage statistics |