Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (263 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье показано, что традиционные подходы к преподаванию электива "География лекарственных растений" (чтение лекций, проведение практических занятий, экскурсий) активно дополняются элементами электронного образования на основе информационных и электронных технологий (дистанционное обучение, использование электронных учебных пособий, фотографий растений ("Виртуальный гербарий"), видео лекций, проведение дистанционного тестирования). Знания, полученные студентами на занятиях по "Географии лекарственных растений" во время аудиторных занятий и на экскурсиях, а также самостоятельно в результате дистанционного интерактивного обучения, составят весомый интеллектуальный вклад в профессиональную подготовку современных специалистов-провизоров.//The article shows that the traditional approaches to the teaching of elective "Geography of medicinal plants" (lectures, practical training, excursions) are actively complemented by elements of electronic education based on information and electronic technologies (distance learning, the use of electronic textbooks, plant photos ("Virtual herbarium"), video lectures, remote testing). Knowledge gained by students in the classroom "Geography of medicinal plants" during classroom sessions and on excursions, as well as independently as a result of distance interactive learning, will make a significant intellectual contribution to the development of modern specialists-pharmacists.
Usage statistics
Access count: 299
Last 30 days: 8 Detailed usage statistics |