RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: ТЕХНОЛОГИЯ КОНСЕРВАЦИИ ТОПЛИВНОЙ СИСТЕМЫ АВТОТРАКТОРНОЙ ТЕХНИКИ = TECHNOLOGY OF CONSERVATION OF THE FUEL SYSTEM OF AUTOMOTIVE EQUIPMENT // Чтения академика В. Н. Болтинского. Сборник статей. – 2023. – сб.
Creators: Посунько И.А.
Imprint: Москва: ООО «Сам Полиграфист», 2023
Collection: Конференции РГАУ - МСХА им. К. А. Тимирязева
Subjects: АПК-сельхозмашины; новые материалы; климатические факторы; атмосферная коррозия; рабоче-консервационное топливо; new materials; climatic factors; atmospheric corrosion; working and conservation fuel
UDC: 624
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/SITEW-20230428-16429

Allowed Actions: Read Download (2.9 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В силу специфических условий эксплуатации сельскохозяйственной техники основным типом двигателя, используемым на ней, является дизельный. Такие элементы топливной системы дизеля, как топливный бак, топливный насос высокого давления, камера сгорания, поршень, топливопроводы, фильтр грубой очистки и т.д. наиболее подвержены электрохимической и химической коррозии Причиной этого является постоянная конденсация влаги на поверхностях из-за колебания температуры воздуха. Капли влаги, попадая на них, создают условия для электрохимической коррозии. Кроме электрохимической, они подвергаются и химической коррозии в результате взаимодействия незащищенного металла с коррозионно-агрессивными компонентами рабочего топлива. Due to the specific operating conditions of agricultural machinery, the main type of engine used in agricultural machinery is a diesel engine. Such elements of the diesel fuel system as the fuel tank, high pressure fuel pump, combustion chamber, piston, fuel lines, pre-cleaner, etc. are most exposed to electrochemical and chemical corrosion. Moisture droplets in contact with these surfaces can cause electrical and chemical corrosion. In addition to electrochemical corrosion, they are also subject to chemical corrosion as a result of interaction of unprotected metal with corrosive and aggressive components of working fuel. In this connection at the present moment it is reasonable to carry out conservation of the diesel engine fuel system by filling up the fuel system with diesel fuel with the addition of corrosion inhibitor when storing the agricultural equipment for a long time.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 203
Last 30 days: 17
Detailed usage statistics