RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: О РАЗВИТИИ УМЕНИЙ ПЕРЕСТРОЙКИ ГРАММАТИЧЕСКИХ КОНСТРУКЦИЙ С СОХРАНЕНИЕМ ИХ СМЫСЛА И ИЗМЕНЕНИЕМ ФОРМЫ ПРИ УСВОЕНИИ БУДУЩИМИ ИНЖЕНЕРАМИ = ON THE DEVELOPMENT OF THE SKILLS OF REARRANGING GRAMMATICAL CONSTRUCTIONS WHILE PRESERVING THEIR MEANING AND CHANGING THEIR FORM WHEN ASSIMILATED BY FUTURE ENGINEERS // Чтения академика В. Н. Болтинского. Часть 2 : сборник статей / Семинар (Москва, 22-23 января 2025 года). – 2025. –
Creators: Уланова О. Б.
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА им. К. А. Тимирязева, 2025
Collection: Конференции РГАУ - МСХА им. К. А. Тимирязева
Subjects: Языкознание; перестройка грамматических конструкций; развитие компетенций; будущий инженер; точность и чёткость мышления; грамматические конструкции; restructuring of grammatical constructions; development of competencies; future engineer; precision and clarity of thinking; grammatical constructions
UDC: 81-13
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival; All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/SITEW-20250526-42958

Allowed Actions: Read Download (2.6 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В статье рассматривается актуальность применения термина «перестройка» в контексте обучения инженеров и его связь с развитием точности и чёткости мышления. Гипотеза исследования заключается в том, что методика овладения гуманитарными дисциплинами, в частности грамматикой иностранного языка, вносит вклад в развитие инженерных способностей. Цель исследования — оценить эффективность разработанной методики развития компетенций будущих инженеров через перестройку грамматических конструкций. Задачи включают выделение инженерных компетенций, описание свойств грамматики для развития технических способностей, отбор грамматических конструкций и описание этапов их перестройки. //The article deals with the relevance of the application of the term «restructuring » in the context of engineers' education and its connection with the development of accuracy and clarity of thinking. The hypothesis of the research is that the methodology of mastering humanities disciplines, in particular, foreign language grammar, contributes to the development of engineering abilities. The aim of the study is to evaluate the effectiveness of the developed methodology of developing competences of future engineers through the restructuring of grammatical constructions. The objectives include identification of engineering competences, description of grammar properties for the development of engineering abilities, selection of grammatical constructions and description of the stages of their restructuring.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 32
Last 30 days: 32
Detailed usage statistics