RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ПРОБЛЕМЫ МИНИМИЗАЦИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ РИСКОВ ТРАКТОРИСТОВ-МАШИНИСТОВ = TRAINING IN THE COURSE OF PROFESSIONAL ACTIVITY AS A WAY TO MINIMIZE THE RISKS OF TRACTOR DRIVERS // АГРОИНЖЕНЕРИЯ. – 2020. – Вып. 4
Creators: ШИРОКОВ Ю.А.
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА имени К. А. Тимирязева, 2020
Collection: Журнал «Агроинженерия»
Subjects: Профессиональное образование — Образование; охрана труда; обучение; методология; тракторист-машинист; цифровизация; андрагогика; дифференциация; occupational safety; training; methodology; tractor driver; andragogy; differentiation; digitalization
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.26897/2687-1149-2020-4-66-72
Additionally: All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/EPERIODIKA/EBVGOR-20200922-10-43-56-94536-56007

Allowed Actions: Read Download (3.2 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Проведён анализ проблем обучения в процессе профессиональной деятельности трактористов-машинистов в сфере охраны и безопасности труда. Существующая система обучения в сфере охраны и безопасности труда недостаточно эффективна и не оказывает заметного влияния на снижение профессиональных рисков трактористов-машинистов. Показано, что все виды обучения и разработка программ и методик обучения в сфере охраны и безопасности труда не могут осуществляться без учёта когнитивных и психологических изменений работников сельского хозяйства разных поколений. Группы обучающихся целесообразно дифференцировать по уровню восприятия информации и освоения информационных технологий. Методы обучения необходимо строить на основе принципов андрагогики. Для внедрения современных подходов к обучению необходима подготовка и обеспечение предприятий сельского хозяйства компетентными специалистами, отвечающими требованиям профессионального стандарта 40.054. /The paper analyzes the problems of training tractor drivers in the fi eld of labor protection and occupational safety. The existing system of training in the fi eld of labor protection is not eff ective enough and fails to make a noticeable impact on reducing the professional risks of tractor drivers. The author proves that all types of training and the development of training programs and methods in the fi eld of industrial safety and health can not be carried out without taking into account the cognitive and psychological changes of agricultural workers of diff erent age categories. Groups of students should be diff erentiated by the level of information perception and the mastery of information technologies. Teaching methods should be based on the principles of andragogy.To implement modern approaches to training, it is necessary to train and provide agricultural enterprises with competent specialists who meet the requirements of Profession Standard 40.054.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 340
Last 30 days: 15
Detailed usage statistics