Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.7 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Статья анализирует некоторые аспекты цифровой трансформации системы образования в РФ. Раскрыты причины, сущность и основные направления цифровизации. Показано, что этот процесс обусловлен объективными потребностями современного этапа общественного развития, прежде всего, переходом к новому типу экономики. Проанализированы задачи цифрового образования: формирование цифровой компетентности, выработка навыков и компетенций для оптимальной и эффективной информационной деятельности в различных условиях; формирование и развитие способностей к саморазвитию и самообразованию в информационной сфере и др. Выявлены трудности, которые возникают в процессе цифровой трансформации образования: технико-технологические, методические, квалификационные и др. Раскрыты положительные и отрицательные последствия цифровизации российского образования. //The article analyzes some aspects of the digital transformation of the education system in the Russian Federation. The reasons, essence and main directions of digitalization are revealed. It is shown that this process is due to the objective needs of the current stage of social development, first of all, the transition to a new type of economy. The tasks of digital education are analyzed: the formation of digital competence, the development of skills and competencies for optimal and effective information activities in various conditions; the formation and development of abilities for self-development and self-education in the information sphere, etc. The difficulties that arise in the process of digital transformation of education are revealed: technical and technological, methodological, qualification, etc. The positive and negative consequences of the digitalization of Russian education are revealed.
Usage statistics
Access count: 273
Last 30 days: 11 Detailed usage statistics |