RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: ПРОБЛЕМЫ ЦИФРОВИЗАЦИИ РОССИЙСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ = PROBLEMS OF DIGITALIZATION OF RUSSIAN EDUCATION // Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию / VESTNIK SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL COUNCIL IN ENVIRONMENTAL ENGINEERING AND WATER MANAGEMENT. – 2021. – вып.24
Creators: Залысин И.Ю.
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА имени К.А.Тимирязева, 2021
Collection: Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию
Subjects: ОБЩИЕ ВОПРОСЫ УПРАВЛЕНИЯ; цифровизация; образование; направления цифровизации образования; значение цифровизации системы образования; риски цифровой трансформации образования; digitalization; education; directions of digitalization of education; the importance of digitalization of the education system; risks of digital transformation of education
UDC: 378
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.26897/2618-8732-2021-24-5-10
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/EPERIODIKA/EBPERIODIKA-20220425-60726

Allowed Actions: Read Download (0.7 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Статья анализирует некоторые аспекты цифровой трансформации системы образования в РФ. Раскрыты причины, сущность и основные направления цифровизации. Показано, что этот процесс обусловлен объективными потребностями современного этапа общественного развития, прежде всего, переходом к новому типу экономики. Проанализированы задачи цифрового образования: формирование цифровой компетентности, выработка навыков и компетенций для оптимальной и эффективной информационной деятельности в различных условиях; формирование и развитие способностей к саморазвитию и самообразованию в информационной сфере и др. Выявлены трудности, которые возникают в процессе цифровой трансформации образования: технико-технологические, методические, квалификационные и др. Раскрыты положительные и отрицательные последствия цифровизации российского образования. //The article analyzes some aspects of the digital transformation of the education system in the Russian Federation. The reasons, essence and main directions of digitalization are revealed. It is shown that this process is due to the objective needs of the current stage of social development, first of all, the transition to a new type of economy. The tasks of digital education are analyzed: the formation of digital competence, the development of skills and competencies for optimal and effective information activities in various conditions; the formation and development of abilities for self-development and self-education in the information sphere, etc. The difficulties that arise in the process of digital transformation of education are revealed: technical and technological, methodological, qualification, etc. The positive and negative consequences of the digitalization of Russian education are revealed.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 273
Last 30 days: 11
Detailed usage statistics