RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИИ: СИНЕРГИЯ СМЕШАННОГО И АКТИВНОГО ОБУЧЕНИЯ =INNOVATIONS IN EDUCATION: THE SYNERGY OF MIXED AND ACTIVE LEARNING: СЕКЦИЯ «ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В АГРОИНЖЕНЕРИИ» // СБОРНИК СТАТЕЙ по материалам Научного форума: Экономика, управление и цифровые технологии в АПК-2024. Том 2. – 2024. –
Creators: Зуева Екатерина Ивановна; Николаева Владислава Викторовна; Семина Наталья Владимировна
Other creators: Шингарева Марина Валентиновна
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА им. К. А. Тимирязева, 2024
Collection: Конференции РГАУ - МСХА им. К. А. Тимирязева
Subjects: экономика; смешанное обучение; высшее образование; гибкость; цифровые технологии; активное обучение; онлайн-обучение; формирование новых компетенций; эффективность; технологии; blended learning; higher education; flexibility; digital technologies; active learning; online learning; formation of new competencies; efficiency; technology
UDC: 377.1:004.946
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival; All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/SITEW-20251007-68624

Allowed Actions: Read Download (0.7 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Авторы рассматривают современные подходы к образованию, фокусируясь на синергии смешанного и активного обучения. Исследуются основные принципы и преимущества этих методов, такие как индивидуализация образовательного процесса, повышение вовлеченности студентов и улучшение результатов обучения. Особое внимание уделяется интеграции цифровых технологий в традиционные методы преподавания, что позволяет создать гибкую и динамичную образовательную среду Статья направлена на теоретическое осмысление и практическое применение синергии смешанного и активного обучения в современном образовательном контексте./The authors examine modern approaches to education, focusing on the synergy of blended and active learning. The main principles and advantages of these methods are explored, such as individualization of the educational process, increasing student engagement and improving learning outcomes. Particular attention is paid to the integration of digital technologies into traditional teaching methods, which allows creating a flexible and dynamic educational environment. The article is aimed at theoretical understanding and practical application of the synergy of blended and active learning in the modern educational context.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 4
Last 30 days: 4
Detailed usage statistics