Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.6 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В условиях возрастающего дефицита водных ресурсов проблема их экономии и рационального использования имеет первостепенное значение. Перестройка сложившейся системы учета воды должна осуществляться комплексно и поэтапно. При учете воды наибольшую сложность представляет проблема измерений расхода воды. В статье обобщены и представлены методики оценки погрешности, позволяющие объективно оценить соответствие расходомеров техническим условиям на стадиях изготовления, монтажа и эксплуатации. Эффективность учета воды во многом определяется и уровнем эксплуатации средств измерений. В связи с этим важную роль должна играть унификация процесса сбора, обработки и представления информации. Цель исследований – обоснование математической модели погрешности расходомеров с сужающимися устройствами по аналогии с методиками, регламентированных в действующих нормативных документах. //In the conditions of increasing scarcity of water resources, the problem of their economy and rational use is of paramount importance. The restructuring of the existing water metering system should be carried out in a comprehensive and step-by-step manner. When accounting for water, the greatest difficulty is the problem of measuring water flow. The paper summarizes and presents the methods of error estimation that allow us to objectively assess the compliance of flow meters with technical conditions at the stages of manufacture, installation and operation. The efficiency of water metering is largely determined by the level of operation of measuring instruments. In this regard, the unification of the process of collecting, processing and presenting information should play an important role. The purpose of the research is to substantiate a mathematical model of the error of flow meters with tapering devices by analogy with the methods regulated in the current regulatory documents.
Usage statistics
|
Access count: 195
Last 30 days: 21 Detailed usage statistics |