Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (2.8 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Статья посвящена анализу влияния глобальных проблем последнего десятилетия на изменение спроса на потребительские товары. В исследовании рассматриваются основные кризисы и вызовы, такие как пандемия COVID-19, экономическая нестабильность, изменения в геополитической ситуации, экологические проблемы и рост цифровизации. Оцениваются ключевые факторы, приводящие к изменению потребительских предпочтений и формированию новых тенденций на рынке товаров массового потребления, влияние этих факторов на структуру спроса, адаптацию брендов и стратегические решения компаний для поддержания конкурентоспособности. /The article is devoted to analyzing the impact of global problems of the last decade on the change in demand for consumer goods. The study considers major crises and challenges such as COVID-19 pandemic, economic instability, changes in the geopolitical situation, environmental problems and the growth of digitalization. The key factors leading to changes in consumer preferences and the formation of new trends in the FMCG market, the impact of these factors on demand patterns, brand adaptation and strategic decisions of companies to maintain competitiveness are assessed.
Usage statistics
|
Access count: 29
Last 30 days: 29 Detailed usage statistics |