RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: ВЛИЯНИЕ ГЛОБАЛЬНЫХ ПРОБЛЕМ ПОСЛЕДНЕГО ДЕСЯТИЛЕТИЯ НА СПРОС ПОТРЕБИТЕЛЬСКИХ ТОВАРОВ = IMPACT OF GLOBAL PROBLEMS OF THE LAST DECADE ON THE DEMAND FOR CONSUMER GOODS: СЕКЦИЯ «СОВРЕМЕННЫЕ ТРЕНДЫ УСТОЙЧИВОГО РАЗВИТИЯ АГРАРНОГО БИЗНЕСА» // СБОРНИК СТАТЕЙ по материалам Научного форума: Экономика, управление и цифровые технологии в АПК-2024. Том 1. – 2024. –
Creators: Евграшкина Надежда Сергеевна
Other creators: Муравьева Марина Владимировна
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА им. К. А. Тимирязева, 2024
Collection: Конференции РГАУ - МСХА им. К. А. Тимирязева
Subjects: экономика; нестабильность; экономические трудности; спрос; потребительские товары; рынок; economy; instability; economic difficulties; demand; consumer goods; market
UDC: 339.133
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival; All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/SITEW-20250903-60598

Allowed Actions: Read Download (2.8 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Статья посвящена анализу влияния глобальных проблем последнего десятилетия на изменение спроса на потребительские товары. В исследовании рассматриваются основные кризисы и вызовы, такие как пандемия COVID-19, экономическая нестабильность, изменения в геополитической ситуации, экологические проблемы и рост цифровизации. Оцениваются ключевые факторы, приводящие к изменению потребительских предпочтений и формированию новых тенденций на рынке товаров массового потребления, влияние этих факторов на структуру спроса, адаптацию брендов и стратегические решения компаний для поддержания конкурентоспособности. /The article is devoted to analyzing the impact of global problems of the last decade on the change in demand for consumer goods. The study considers major crises and challenges such as COVID-19 pandemic, economic instability, changes in the geopolitical situation, environmental problems and the growth of digitalization. The key factors leading to changes in consumer preferences and the formation of new trends in the FMCG market, the impact of these factors on demand patterns, brand adaptation and strategic decisions of companies to maintain competitiveness are assessed.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 29
Last 30 days: 29
Detailed usage statistics