RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: АЛГОРИТМ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНДИВИДУАЛЬНОГО ПРИВОДА КОЛЕС ТРАКТОРА ПОСРЕДСТВОМ ЭЛЕКТРИЧЕСКОЙ ТЯГИ = THE ALGORITHM OF USING AN INDIVIDUAL TRACTOR WHEEL DRIVE BY MEANS OF ELECTRIC TRACTION // Чтения академика В. Н. Болтинского. Часть 2 : сборник статей / Семинар (Москва, 22-23 января 2025 года). – 2025. –
Creators: Кривых Н. С.
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА им. К. А. Тимирязева, 2025
Collection: Конференции РГАУ - МСХА им. К. А. Тимирязева
Subjects: Сельскохозяйственная техника; электротрактор; буксование; циркуляция мощности; индивидуальный привод; управление приводом колеса; electric tractor; slipping; power circulation; individual drive; wheel drive control
UDC: 631:623.437.42:621.33+62.5
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival; All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/SITEW-20250526-42787

Allowed Actions: Read Download (1.0 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В сельском хозяйстве основной технической единицей, выполняющей тяговые и приводные операции, является трактор, источником механической энергии для которого служит дизельный двигатель, коэффициент полезного действия которого находится около 40 %. Использование электродвигателей, коэффициент полезного действия которых достигает порядка 95 %, открывает возможности их использования в качестве независимого привода колёс трактора. Разработана концепция управления индивидуальным приводом колёс. Построен алгоритм управления колесом с электроприводом. Предложена методика определения буксования для перехода электропривода колеса на соответствующий режим работы. //In agriculture, the main technical unit performing traction and drive operations is a tractor, the source of mechanical energy for which is a diesel engine, the efficiency factor of which is about 40 %. The use of electric motors, the efficiency factor of which reaches about 95 %, opens up the possibility of their use as an independent drive of the tractor wheels. The concept of individual wheel drive control is developed. The algorithm of controlling the electrically driven wheel is constructed. The methodology of determination of slip for transition of the electric wheel drive to the appropriate mode of operation is proposed.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 35
Last 30 days: 35
Detailed usage statistics