RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: ФГОС В РУКАХ СТУДЕНТА = FGOS IN THE HANDS OF THE STUDENT // Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию / VESTNIK SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL COUNCIL IN ENVIRONMENTAL ENGINEERING AND WATER MANAGEMENT. – 2020. – вып.18
Creators: Касьянов А.Е.
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА имени К.А.Тимирязева, 2020
Collection: Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию
Subjects: УПРАВЛЕНИЕ; ФГОС; подготовка ОПОП; учебные планы; рабочие программы; оценочные материалы; рецензенты; методика динамического обучения; Federal State Educational Standard; OPOP; curricula; work programs; assessment materials; student reviewers; dynamic learning methods
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.26897/2618-8732-2020-18-7-12
Additionally: All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/EPERIODIKA/EBVNMS-20201001-13-46-44-12205-86209

Allowed Actions: Read Download (0.6 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Нормативные документы, регламентирующие процесс обучения по учебной дисциплине, раз-рабатываются преподавателями в соответствии с ФГОС. В состав документов входят ОПОП, учебные планы, рабочие программы, оценочные материалы. Студенты в подготовке этих материалов практи-чески не принимают участие. Получается странная ситуация, заключающаяся в том, что один из ос-новных участников процесса обучения отстранен от организации этого процесса. Для повышения эффективности процесса обучения необходимо привлекать студентов в качестве рецензентов и соав-торов к подготовке нормативных технических документов, регламентирующих процесс обучения в рамках ФГОС. Методика динамического обучения вовлекает студента в процесс совершенствования документации, регламентирующей учебный процесс. / Normative documents regulating the learning process in academic discipline are developed by teachers in accordance with FGOS. The composition of the documents includes OPOP, curricula, work programs, assessment materials. Students practically do not participate in the preparation of these materials. It turns out a strange situation, namely, that one of the main participants in the learning process is removed from the or-ganization of this process. To increase the effectiveness of the learning process, it is necessary to involve students as reviewers and co-authors in the preparation of normative technical documents regulating the learning process within the framework of the FGOS. The method of dynamic learning develops the student's skills in the field of improving documentation regulating the educational process.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 353
Last 30 days: 9
Detailed usage statistics