RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: КАКОВЫ ГРАНИЦЫ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ В ВУЗАХ = WHAT ARE THE BORDERS OF DISTANCE LEARNING IN UNIVERSITIES? // Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию / VESTNIK SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL COUNCIL IN ENVIRONMENTAL ENGINEERING AND WATER MANAGEMENT. – 2020. – вып.20
Creators: Алмаев Р.А.
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА имени К.А.Тимирязева, 2020
Collection: Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию
Subjects: ОБЩИЕ ВОПРОСЫ УПРАВЛЕНИЯ; высшие учебные заведения; дистанционное обучение; сеть Интернет; требования к образовательной среде; результаты обучения; centralized water supply systems; improving the quality of drinking water; assessing the condition of water supply facilities; modernization
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.26897/2618-8732-2020-8-11
Additionally: All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/EPERIODIKA/EBVNMS-20210303-14-17-13-14900-66371

Allowed Actions: Read Download (0.6 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Рассматриваются возможности использования дистанционного обучения в сети Интернет с вы-полнением требований ФГОС высшего профессионального образования к результатам обучения по установленным в программах дисциплин показателям - знать, уметь, иметь навыки. Отмечается, что дистанционное обучение, являясь доступным для пользователей, не имеет доказательной базы его ре-зультативности по обеспечению качества обучения. В вузах с технологической направленностью со-здание образовательной среды, отвечающей установленным требованиям, при дистанционном обуче-нии невозможно. Как дополнительный учебный ресурс может использоваться при организации само-стоятельной работы студентов, изучении факультативных курсов, в центрах ДПО (переподготовка кад-ров, повышение квалификации). / The possibilities of using distance learning on the Internet are considered with the fulfillment of the requirements of the Federal State Educational Standard of Higher Professional Education to the learning out-comes according to the indicators established in the discipline programs - to know, be able, and have skills. It is noted that distance learning, being accessible to users, does not have an evidence base for its effectiveness in ensuring the quality of education. In universities with a technological focus, the creation of an educational environment that meets the established requirements is impossible with distance learning. As an additional educational resource, it can be used in organizing students' independent work, studying optional courses, in DPO centers (retraining, professional development).

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 407
Last 30 days: 19
Detailed usage statistics