RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: ПРИМЕНЕНИЕ ПРЕДМЕТНО-ЯЗЫКОВОГО ИНТЕГРИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ СТУДЕНТОВ В НЕЯЗЫКОВОМ ВУЗЕ = APPLICATION OF THE SUBJECT AND LANGUAGE INTEGRATED TEACHING OF STUDENTS IN NON-LANGUAGE HIGHER EDUCATION INSTITUTION // Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию / VESTNIK SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL COUNCIL IN ENVIRONMENTAL ENGINEERING AND WATER MANAGEMENT. – 2020. – вып.18
Creators: Марьенко О.А.
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА имени К.А.Тимирязева, 2020
Collection: Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию
Subjects: ТЕХНОЛОГИИ ПРЕПОДАВАНИЯ; предметно-языковое интегрированное обучение; взаимосвязь знаний, навыков и умений; неязыковой вуз; двоякий образовательный подход; the subject and language integrated teaching; integration of knowledge; skills and abilities; a non-language higher education institution; dual-focused educational approach
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.26897/2618-8732-2020-18-26-28
Additionally: All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/EPERIODIKA/EBVNMS-20201001-14-16-53-55616-25114

Allowed Actions: Read Download (0.4 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В современном глобальном мире интегрированное обучение все больше и больше рассмат-ривается как современная форма образовательной технологии, разработанная для лучшего усвоения студентом знаний, навыков и умений, необходимых для глобального общения. В то же время стано-вится все более очевидным, что одно только стандартное обучение второму языку не достигает соответствующих результатов в широких масштабах. Растет понимание того, что содержание предмета и иностранный язык должны преподаваться и изучаться взаимосвязанно. Для того, чтобы правильно понять и перевести научно-технический текст на иностранном языке, надо хорошо знать не только данный предмет, но и связанную с ним английскую и русскую терминологию. / In the global world the integrated learning is increasingly being viewed as a modern form of educational technology designed to equip a student with better knowledge, skills and abilities suitable for the global communication. At the same time it is becoming obvious that the standard second-language teaching alone has not achieved adequate results on a widespread scale. There is developing an increased understanding that content and language need to be taught and learnt hand in hand. For instance in order to understand the foreign scientific and technical text it is necessary to know well not only the given subject but also the English and Russian terminology connected with it.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 475
Last 30 days: 9
Detailed usage statistics