RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ОБУЧЕНИЯ АУДИРОВАНИЮ СТУДЕНТОВ НЕЯЗЫКОВЫХ ВУЗОВ = PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECTS OF TEACHING STUDENTS OF NONLINGUISTIC UNIVERSITIES TO AUDING // Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию / VESTNIK SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL COUNCIL IN ENVIRONMENTAL ENGINEERING AND WATER MANAGEMENT. – 2021. – вып.22
Creators: Акимова И. Н.; Акимова Е. А.; Логачева Н.М. Н. М.
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА имени К.А.Тимирязева, 2021
Collection: Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию
Subjects: СОДЕРЖАНИЕ И ТЕХНОЛОГИИ ПРЕПОДАВАНИЯ; речевая деятельность; понимание; слушание; говорение; навыки; контроль; speech activity; understanding; listening; skills; control
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.26897/2618-8732-2021-22-25-31
Additionally: All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/EPERIODIKA/EBVNMS-20211013-14-43-49-32328-40988

Allowed Actions: Read Download (0.8 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Общение на любом языке предполагает прежде всего сформированность навыков не только говорения, но и понимания речи на слух. Аудирование – это процесс слушания, распознавания и понимания звучащей речи. Аудирование – это рецептивный вид речевой деятельности. Объектом аудирования является высказывание другого человека. Результат аудирования – это понимание или непонимание высказывания. Процесс аудирования находится в прямой зависимости от свойств оперативной памяти, от объема долговременной памяти, способности обучаемого к прогнозированию и осмыслению воспринимаемого, от качества слуховой и логической памяти. При формировании навыков аудирования необходим контроль. Целью любого контроля является определение уровня сформированности речевых умений и того, насколько точно и полно восприняли студенты тот или иной аудиотекст. Будучи одной из целей обучения, аудирование является в то же время важным средством обучения. Аудирование способствует устно-речевому общению на иностранном языке. / Communication in any language involves first of all the formation of skills not only of speaking, but also of understanding speech by ear. Auding is a process of listening, recognition and understanding of a sounding speech. Auding is a receptive form of speech activity. The object of the audit is the other person's statement. The result of auding is an understanding or a misunderstanding of the statement. The auding process is directly dependent on the properties of the working memory, on the volume of the long-term memory, the ability of the trainee to predict and understand what is perceived, on the qualities of aural and logical memory. Control is needed in the formation of auding skills. The purpose of any control is to determine the level of formation of speech skills and how accurately and fully a particular audio text is heard by students. As one of the goals of teaching, auding is at the same time an important means of teaching. Auding promotes the mastery of verbal communication in a foreign language.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 322
Last 30 days: 14
Detailed usage statistics