Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.7 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье рассматриваются особенности преподавания учебной дисциплины Право. Раскрываются роль и значение права в образовательном процессе, основные цели, задачи и результаты обучения. Выделены принципиальные проблемы содержания основных тем дисциплины. Сделан вывод о том, что в процессе изучения дисциплины Право формируется компетентностный подход обучающихся к профессиональной деятельности. Этому способствуют образовательные технологии, которые предусматривают широкое использование активных и интерактивных форм проведения занятий. Предложены методические рекомендации по их изучению с использованием активных и интерактивных методов обучения, в частности, кейс-метода. / The article discusses the features of teaching the academic discipline "Law". The role and significance of law in the educational process, the main goals, objectives and learning outcomes are revealed. Highlighted the fundamental problems of the content of the main topics of the discipline. It is concluded that in the process of studying the discipline "Law" a competency-based approach of students to professional activities is formed. This is facilitated by educational technologies that provide for the widespread use of active and interactive forms of conducting classes. Methodological recommendations are proposed for their study using active and interactive teaching methods, in particular, the case method.
Usage statistics
Access count: 394
Last 30 days: 15 Detailed usage statistics |