RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: ИННОВАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ПРЕПОДАВАНИИ УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЫ €ПРАВО‰ = INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN TEACHING THE EDUCATIONAL DISCIPLINE LAW // Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию / VESTNIK SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL COUNCIL IN ENVIRONMENTAL ENGINEERING AND WATER MANAGEMENT. – 2020. – вып.19
Creators: Пономарева В.П.
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА имени К.А.Тимирязева, 2020
Collection: Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию
Subjects: СОДЕРЖАНИЕ И ТЕХНОЛОГИИ ПРЕПОДАВАНИЯ; государство; право инновационные технологии; метод кейсов; кейсметод; <кейс-стади>; методика преподавания права в высшей школе; обучение; образовательный процесс; state; law; innovative technologies; case method; case studies; methodology of teaching law in higher education; educational process; training
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.26897/2618-8732-2020-41-48
Additionally: All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/EPERIODIKA/EBVNMS-20210303-9-31-14-71083-20684

Allowed Actions: Read Download (0.7 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В статье рассматриваются особенности преподавания учебной дисциплины Право. Раскрываются роль и значение права в образовательном процессе, основные цели, задачи и результаты обучения. Выделены принципиальные проблемы содержания основных тем дисциплины. Сделан вывод о том, что в процессе изучения дисциплины Право формируется компетентностный подход обучающихся к профессиональной деятельности. Этому способствуют образовательные технологии, которые предусматривают широкое использование активных и интерактивных форм проведения занятий. Предложены методические рекомендации по их изучению с использованием активных и интерактивных методов обучения, в частности, кейс-метода. / The article discusses the features of teaching the academic discipline "Law". The role and significance of law in the educational process, the main goals, objectives and learning outcomes are revealed. Highlighted the fundamental problems of the content of the main topics of the discipline. It is concluded that in the process of studying the discipline "Law" a competency-based approach of students to professional activities is formed. This is facilitated by educational technologies that provide for the widespread use of active and interactive forms of conducting classes. Methodological recommendations are proposed for their study using active and interactive teaching methods, in particular, the case method.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 394
Last 30 days: 15
Detailed usage statistics