RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: ПУБЛИКАЦИИ ПО ИСТОРИИ И МЕТОДИКЕ ПРЕПОДАВАНИЯ НА СТРАНИЦАХ ВЕСТНИКА НМС В ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ПРАКТИКЕ ШКОЛЬНОГО УЧИТЕЛЯ = PUBLICATIONS ON THE HISTORY AND METHODS OF TEACHING ON THE PAGES OF THE BULLETIN OF NMS IN THE PEDAGOGICAL PRACTICE OF A SCHOOL TEACHER // Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию / VESTNIK SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL COUNCIL IN ENVIRONMENTAL ENGINEERING AND WATER MANAGEMENT. – 2020. – вып.17
Creators: Червяков В.А.
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА имени К.А.Тимирязева, 2020
Collection: Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию
Subjects: ВЫСШЕЕ И ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ; школьное образование; учитель; ученик; педагогика; научный журнал; электронная библиотека; открытый доступ; источники информации; методика преподавания; история; school education; teacher; student pedagogy; Science Magazine; elibrary; open access; information sources; Method of teaching
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.26897/2618-8732-2020-17-86-91
Additionally: All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/EPERIODIKA/EBVNMS-20200930-12-51-55-68483-57002

Allowed Actions: Read Download (0.5 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В статье на основе собственного педагогического опыта школьного учителя истории рассмот-рена проблема достоверности интернет-источников информации по истории и методике преподава-ния истории и их использования для повышения квалификации учителя истории и в повседневной работе учителя с учениками и при подготовке учащихся к единому государственному экзамену. От-мечен дефицит времени на подготовку учителя к проведению уроков и внеклассных занятий по исто-рии. Сделан вывод о неизбежности более широкого использования заведомо достоверных источни-ков информации в научно-методических журналах в открытом доступе в Научной электронной биб-лиотеке. Приведены примеры статей в открытом доступе по истории и методике преподавания на страницах Вестника НМС, которые могут быть полезны школьному учителю истории. / Based on the pedagogical experience of a school history teacher, the article considers the problem of the reliability of Internet sources of information on the history and methods of teaching history and their use to improve the qualifications of a history teacher and in the teacher's daily work with students and in preparing students for a unified state exam. There is a lack of time for preparing a teacher for lessons and extracurricular activities in history. It is concluded that the wider use of knowingly reliable sources of information in scientific and methodological journals in the public domain in the Scientific Electronic Library is inevitable. Examples of articles in the public domain on the history and teaching methods on the pages of the Bulletin of the NMS, which may be useful to the school history teacher, are given.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 453
Last 30 days: 16
Detailed usage statistics