RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: ПРЕПОДАВАНИЕ ДИСЦИПЛИНЫ €ГИДРАВЛИКА‰ В УСЛОВИЯХ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ = TEACHING HYDRAULICS IN DISTANCE LEARNING // Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию / VESTNIK SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL COUNCIL IN ENVIRONMENTAL ENGINEERING AND WATER MANAGEMENT. – 2020. – вып.20
Creators: Козырь И.Е.; Пикалова И.Ф.
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА имени К.А.Тимирязева, 2020
Collection: Вестник научно-методического совета по природообустройству и водопользованию
Subjects: СОДЕРЖАНИЕ И ТЕХНОЛОГИИ ПРЕПОДАВАНИЯ; Дистанционное обучение; учебный процесс; интернет; курсовая работа; программные средства; лабораторные работы; гидравлика; гидравлическая лаборатория; открытые русла; гидротехнические сооружения; кинематические характеристики; distance learning; the learning process; the learning process; Internet; coursework; software; laboratory work hydraulics; hydraulic laboratory; open flow; hydraulic structures; kinematic characteristics
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.26897/2618-8732-2020-44-47
Additionally: All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/EPERIODIKA/EBVNMS-20210304-13-51-49-81146-80600

Allowed Actions: Read Download (1.0 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Статья посвящена вопросам организации преподавания дисциплины Гидравлика в современной ситуации, связанной с пандемией, вызванной вирусом COVID-19. Переход на полностью электронное обучение за последние месяцы привел к значительному увеличению объема материалов, преподаваемых дистанционно, к ускорению процессов внедрения различных методов электронного обучения. Особое внимание уделено методам дистанционного обучения на основе электронной информационно-образовательной среды нашего Университета. Проведение лабораторных работ, которые играют важную роль в процессе преподавания дисциплины Гидравлика - так же одна из важных проблем дистанционного обучения студентов. / The article focuses on the organization of the teaching of hydraulics in the modern situation associated with the COVID-19 pandemic. The transition to full e learning in recent months has led to a significant increase in the volume of taught distance materials, to the acceleration of the implementation of various methods of e learning. Particular attention is paid to the methods of distance learning based on the electronic information and educational environment of our University. Carrying out laboratory work, which plays an important role in the teaching of the discipline "Hydraulics" - is also one of the important problems of distance learning students.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 361
Last 30 days: 11
Detailed usage statistics