RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: ГЕЙМИФИКАЦИЯ КАК ИНСТРУМЕНТ РАЗВИТИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ = GAMIFICATION AS A DEVELOPMENT TOOL PROFESSIONAL COMPETENCIES: СЕКЦИЯ «ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В АГРОИНЖЕНЕРИИ» // СБОРНИК СТАТЕЙ по материалам Научного форума: Экономика, управление и цифровые технологии в АПК-2024. Том 2. – 2024. –
Creators: Бобылева Елизавета Сергеевна
Other creators: Симан Алексей Сергеевич
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА им. К. А. Тимирязева, 2024
Collection: Конференции РГАУ - МСХА им. К. А. Тимирязева
Subjects: экономика; геймификация; компетенция; компетентностный подход; технология активного обучения; сюжетно-ролевые игры; gamification; competence; competence approach; technology of active learning; story-role-playing games
UDC: 377.5
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival; All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/SITEW-20251003-16198

Allowed Actions: Read Download (0.7 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В статье рассмотрены понятие геймификации в современном образовательном процессе, ее виды, а также ее влияние на развитие профессиональных компетенций студентов колледжа. Автор поднимает проблемы, связанные с необходимостью поиска и использования более эффективных средств обучения. Опросив студентов 4 курса направления «Профессиональное обучение», автор сделал выводы, что внедрение игровых технологий способствует развитию профессиональных компетенций, так как геймификация является образовательным подходом, направленным на повышение мотивации учащихся к изучаемому материалу. /The article examines the concept of gamification in the modern educational process, its types, as well as its impact on the development of professional competencies of college students. The author raises issues related to the need to find and use more effective learning tools. After interviewing 4th year students of the Vocational Training direction, the author concluded that the introduction of gaming technologies contributes to the development of professional competencies, since gamification is an educational approach aimed at increasing students' motivation for the material being studied.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 32
Last 30 days: 32
Detailed usage statistics