Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.7 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье рассмотрены понятие геймификации в современном образовательном процессе, ее виды, а также ее влияние на развитие профессиональных компетенций студентов колледжа. Автор поднимает проблемы, связанные с необходимостью поиска и использования более эффективных средств обучения. Опросив студентов 4 курса направления «Профессиональное обучение», автор сделал выводы, что внедрение игровых технологий способствует развитию профессиональных компетенций, так как геймификация является образовательным подходом, направленным на повышение мотивации учащихся к изучаемому материалу. /The article examines the concept of gamification in the modern educational process, its types, as well as its impact on the development of professional competencies of college students. The author raises issues related to the need to find and use more effective learning tools. After interviewing 4th year students of the Vocational Training direction, the author concluded that the introduction of gaming technologies contributes to the development of professional competencies, since gamification is an educational approach aimed at increasing students' motivation for the material being studied.
Usage statistics
|
Access count: 32
Last 30 days: 32 Detailed usage statistics |