| Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.7 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье рассматривается нормативное регулирование проектного обучения в образовательном процессе организаций среднего профессионального образования (СПО). Анализируются ключевые положения Федеральных государственных образовательных стандартов, определяющие требования к подготовке квалифицированных специалистов. Особое внимание уделяется формированию профессиональных и ключевых компетенций, необходимых для успешной реализации проектной деятельности. Обсуждаются преимущества проектного обучения, включая развитие критического мышления, креативности и навыков командной работы у студентов. Статья подчеркивает значимость интеграции проектного обучения в учебный процесс как способа повышения качества образования и соответствия требованиям современного рынка труда./The article discusses the regulatory regulation of project-based learning in the educational process of vocational education organizations. The key provisions of the Federal State Educational Standards defining the requirements for the training of qualified specialists are analyzed. Special attention is paid to the formation of professional and key competencies necessary for the successful implementation of project activities. The advantages of project-based learning are discussed, including the development of critical thinking, creativity and teamwork skills among students. The article emphasizes the importance of integrating projectbased learning into the educational process as a way to improve the quality of education and meet the requirements of the modern labor market.
Usage statistics
|
|
Access count: 15
Last 30 days: 15 Detailed usage statistics |