RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: НОРМАТИВНОЕ РЕГУЛИРОВАНИЕ ПРОЕКТНОГО ОБУЧЕНИЯ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОМ ПРОЦЕССЕ ОРГАНИЗАЦИЙ СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ = REGULATORY REGULATION OF PROJECT-BASED LEARNING IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF SECONDARY VOCATIONAL EDUCATION ORGANIZATIONS: СЕКЦИЯ «ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В АГРОИНЖЕНЕРИИ» // СБОРНИК СТАТЕЙ по материалам Научного форума: Экономика, управление и цифровые технологии в АПК-2024. Том 2. – 2024. –
Creators: Романова Мария Сергеевна
Other creators: Чистова Яна Сергеевна
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА им. К. А. Тимирязева, 2024
Collection: Конференции РГАУ - МСХА им. К. А. Тимирязева
Subjects: экономика; нормативное регулирование; проектное обучение; среднее профессиональное образование; компетенции; интеграция; образовательные стандарты; regulatory regulation; project-based training; secondary vocational education; competencies; integration; educational standards
UDC: 377.1
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival; All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/SITEW-20251023-74013

Allowed Actions: Read Download (0.7 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В статье рассматривается нормативное регулирование проектного обучения в образовательном процессе организаций среднего профессионального образования (СПО). Анализируются ключевые положения Федеральных государственных образовательных стандартов, определяющие требования к подготовке квалифицированных специалистов. Особое внимание уделяется формированию профессиональных и ключевых компетенций, необходимых для успешной реализации проектной деятельности. Обсуждаются преимущества проектного обучения, включая развитие критического мышления, креативности и навыков командной работы у студентов. Статья подчеркивает значимость интеграции проектного обучения в учебный процесс как способа повышения качества образования и соответствия требованиям современного рынка труда./The article discusses the regulatory regulation of project-based learning in the educational process of vocational education organizations. The key provisions of the Federal State Educational Standards defining the requirements for the training of qualified specialists are analyzed. Special attention is paid to the formation of professional and key competencies necessary for the successful implementation of project activities. The advantages of project-based learning are discussed, including the development of critical thinking, creativity and teamwork skills among students. The article emphasizes the importance of integrating projectbased learning into the educational process as a way to improve the quality of education and meet the requirements of the modern labor market.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 15
Last 30 days: 15
Detailed usage statistics