RSAU-MTAA
Electronic Library

     

Details

Title: АДАПТИВНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПЛАТФОРМЫ НА ОСНОВЕ ИСКУССТВЕННОГО ИНТЕЛЛЕКТА: ПЕРСПЕКТИВЫ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ В ДОПОЛНИТЕЛЬНОМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОМ ОБРАЗОВАНИИ = ADAPTIVE EDUCATIONAL PLATFORMS BASED ON ARTIFICIAL INTELLIGENCE: PROSPECTS FOR USE IN PROFESSIONAL CONTINUING EDUCATION: СЕКЦИЯ: «НАУКИ О ДАННЫХ» // СБОРНИК СТАТЕЙ по материалам Научного форума: Экономика, управление и цифровые технологии в АПК-2024. Том 3. – 2024. –
Creators: Григораш Захар Александрович
Other creators: Ульянкин Александр Евгеньевич
Imprint: Москва: РГАУ-МСХА им. К. А. Тимирязева, 2024
Collection: Конференции РГАУ - МСХА им. К. А. Тимирязева
Subjects: экономика; адаптивные образовательные платформы; искусственный интеллект; дополнительное профессиональное образование; дистанционное обучение; персонализация; adaptive educational platforms; artificial intelligence; professional continuing education; e-learning; personalization
UDC: 004.8:37.018.43:377
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival; All documents
Record key: RU/ЦНБ имени Н.И. Железнова/SITEW-20250611-24671

Allowed Actions: Read Download (2.8 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Адаптивные образовательные платформы на основе искусственного интеллекта (ИИ) играют важную роль в дополнительном профессиональном образовании (ДПО). В данной статье рассматриваются функции адаптивных платформ, такие как персонализация обучения, анализ данных и динамическая корректировка содержания, что способствует эффективному освоению учебного материала. Приведены примеры отечественного и зарубежного опыта, предлагаются направления для совершенствования этих технологий./Adaptive educational platforms based on artificial intelligence (AI) are becoming important tools in professional continuing education. This article analyzes the functions of adaptive platforms, such as personalized learning, data analysis, and dynamic content adaptation, contributing to effective learning. Examples from domestic and international experience are provided, and directions for the development of these technologies are proposed.

Document access rights

Network User group Action
RSAU-MTAA CSL Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 34
Last 30 days: 34
Detailed usage statistics